Outside-In (voor deelnemers)
De overgang van de lagere naar de middelbare school gaat gepaard met vele uitdagingen. Naast de kennismaking met een nieuwe omgeving, moeten de jongeren ook nieuwe peer relaties aangaan. Deze relaties zijn van groot belang
doordat ze een grote invloed uitoefenen op de schoolattitude en de schoolresultaten, alsook het mentale en fysieke welbevinden van de jongeren. Wij, onderzoekers van de Universiteit Gent, zullen onderzoeken waardoor dat komt. In ons project Outside-In willen wij onderzoeken hoe positieve en negatieve relaties met leeftijdsgenoten in verband staan met psychologische en biologische processen tijdens de eerste jaren van het secundair onderwijs.
Dit project heeft financiering ontvangen van de European Research Council (ERC) in het kader van het Horizon 2020 onderzoeks- en innovatieprogramma van de Europese Unie (Subsidieovereenkomst nr. 853517).
We hebben nu alle zes testmomenten van gegevensverzameling voor Outside-In afgerond. Enkele resultaten van onze metingen zijn samengevat in onze brochures en infographic:
In de brochures kunt u klikken op verschillende symbolen om meer informatie betreffende het specifieke onderwerp te verkrijgen.